Fridas vitaminbomb























Just nu sitter jag och dricker denna underbara morgondrink! Som vanligt brukar jag försöka ta det jag hittar hemma och koka ihop något spännande av. Idag blev det en vitaminbomb till frukost!

2 dl blåbär (frysta så det blir lite smoothiekonsistens)
2 dl mjölk
saft av 1/2 citron
1/2 tsk vaniljsocker 
några isbitar

Mixa allt!

Jag passade på att plocka så att jag har frysen full med blåbär när jag var ute i Grisslehamn sist (där Axel har sin sommarstuga). Blåbär är ju bland det nyttigaste man kan äta! Innehåller flera olika vitaminer, massor med antioxiderande ämnen och är  även bra för synen (vet ej hur stor mängder man behöver äta dock haha men det är alltid bra att få i sig vitaminberikade bär och frukter varje dag!) 
Citron är ju även, som vi alla vet, en bra källa till c-vitamin. 

Hoppas alla får en härlig dag i det nästan vackra vädret! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0