Godaste kokoskakan!




Som många vet så älskar jag kokos. Därför kunde jag inte låta bli att göra lite kokossmet på sockerkakan som jag bakade idag. Ibland brukar jag strö ett lager kokos i botten på kakformen innan jag häller i smeten men idag gjorde jag inte  slöversionen.


Sockerkaka med kokossmet (Recept från Leilas A piece of cake s. 35, favoritbok i hyllan just nu)

Gör en helt vanlig klassisk sockerkaka (se tips nedan för att få den perfekta sockerkakan). Under tiden kakan gräddas kan du börja koka kokossmeten.

Kokostosca

25 g smör
1/2 dl ljus sirap
3/4 matlagningsgrädde
2 dl riven kokos
1 dl strösocker

Blanda allt i en kastrull och koka ca 5 min. Ta ut kakan ur ugnen när den varit inne ca 25 min och bred på kokossmeten. Ställ in kakan i ytterligare 10-15 min

Inga kom hit  och provsmakade kakan med mig. Den smakade fantastiskt gott till kaffet. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0