Fylld fläskfilé med parmaskinka


Idag kom min familj över på söndagslunch. Chris (en god vän till Mattias), som är fantastisk i köket, gjorde en underbar fläskfilérätt med parmaskinka. Till denna gjorde jag en matvetesallad med avokado, tomat mm. Receptet på fläskfiléen kommer här:

Fylld fläskfilé med parmaskinka

fläskfilé (vi gjorde 2 st à 600 gr till 8 personer)
parmaskinka
ströbröd
olivolja
persilja
basilika
vitlök
salt, peppar

Blanda alla kryddor tilsammans med ströbrödet i en bunke. Skär en fåra i fläskfiléen och fyll med ströbrödsblandningen. Häll över olivolja och linda in köttet i parmaskinka. Köttet drar åt sig den härliga smaken från skinkan och blir mycket saftigt (ganska äckligt ord, jag vet). Därefter lindar du in alltsammans i ugnsfolie och lägger paketet i en ugnssäker form. Grädda mitt i ugnen, 200 grader, i ca 30 min. Stäng av ugnen och låt paketet vila i ugnen ca 10-15 min.

Recept på salladen kommer ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0