Septemberpasta

Idag gjorde jag en härlig hösträtt med färska kantareller som jag plockade efter jobbet igår. Jag hittade både trattkantareller, som jag har torkat, och vanliga kantareller som fick bli dagens middag. Först funderade jag en stund över vad jag skulle hitta på med dessa små godingar men sen kom jag på den briljanta idén att göra en härlig pastarätt. Det blev en hit! Eller hur älskling? ;)

Septemberpasta

Färska kantareller
1 lök
2 vitlöksklyftor
matlagningsgrädde
lite parmesanost
färsk oregano
pasta

Stek svamp, lök och vitlök i smör på ganska hög värme. Krydda med salt och peppar (ev en skvätt soja för färgens skull). Tillsätt matlagningsgrädde och parmesan. Blanda med nykokt pasta. Gott!!

Till pastan gjorde jag en vitkålssallad (pizzasallad)
Riv vitkål tunnt med en osthyvel, häll över en skvätt balsamvinäger, olivolja, salt och peppar.

Kommentarer
Postat av: Britta

Oh! Hittade din blogg nu (facebook:) ) och den är ju helskön! Inspiration är ju precis vad man behöver när det gäller det här området. Kram Britta, hoppas allt är bra med dig!

2009-09-08 @ 20:25:58
URL: http://brittans.blogspot.com
Postat av: Danne

Frida! Det är ju Rödgul trumpetsvamp på bilden! (Såg iof precis nu att det faktiskt är två trattisar med:-) Skön blogg, älskar bilderna.



/Direktör Borg

2009-10-02 @ 18:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0